Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10002 meat&doria

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 10002 MEAT&DORIA

10002 Jednostka sterująca, układ zapłonowy MEAT&DORIA
70.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10002

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 10002 MEAT&DORIA

Moduł zapłonowy (5 pin) pasuje do: ALFA ROMEO 33; CITROEN AX, BERLINGO, BX, C15, C15/MINIVAN, XM, ZX; FORD ESCORT III, ESCORT III EXPRESS, ESCORT IV, ESCORT IV EXPRESS, ESCORT V 1.0-2.0 09.80-12.12
numery OEM:
ALFA ROMEO      60755012
ALFA ROMEO      60755094
CITROËN      594545
CITROËN      594555
CITROËN      94531304
CITROËN      9453130480
CITROËN      97531304
CITROËN      9753130480
FIAT      60755012
FIAT      60755094
FORD      6153451
FORD      6159437
FORD      84SF12K067BA
FORD      86BF12K062A
FORD      86BF12K062AA
LANCIA      60755012
LANCIA      60755094
PEUGEOT      594545
PEUGEOT      594555
PEUGEOT      94531304
PEUGEOT      9453130480
PEUGEOT      97531304
PEUGEOT      9753130480
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 10002 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.