Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10387 meat&doria

Cewka zapłonowa 10387 MEAT&DORIA

10387 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
77.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10387

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 2
Wymagana ilość 1
Opór [Ohm] 1,32

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10387 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CALDINA, CAMRY, CARIBE, CARINA E VI, CARINA IV, CARINA V, CELICA, COROLLA, COROLLA FX, CORONA, HIACE IV, HILUX V, LITEACE, MODEL F 1.0-2.4 11.82-08.04
numery OEM:
ISUZU      8944045450
OPEL      094404545
OPEL      094853695
OPEL      94404545
OPEL      94853695
TOYOTA      9091902164
HOLDEN      9091902164
GEO      94853695
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10387 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.