Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10628 meat&doria

Cewka zapłonowa 10628 MEAT&DORIA

10628 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
128.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

10628

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 3
Wersja BOSCH
dla numeru artykułu 10628

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10628 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: VOLVO S40 II, V50; FORD C-MAX, COUGAR, ESCORT V, ESCORT VI, FIESTA IV, FIESTA V, FIESTA/MINIVAN, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FUSION, GALAXY I, KA 1.0-2.3 07.90-
numery OEM:
FORD      1052492
FORD      1066102
FORD      1067601
FORD      1075786
FORD      1111212
FORD      1111213
FORD      1119835
FORD      1130402
FORD      1317972
FORD      1319788
FORD      1319929
FORD      1517813
FORD      1619343
FORD      1S7G12029AB
FORD      1S7G12029AC
FORD      988F12024AB
FORD      988F12029AB
FORD      988F12029AC
FORD      988F12029AD
FORD      988F12029BA
FORD      988F12257AB
FORD      9BBF10029BA
FORD      YM2F12024AC
FORD      YM2F12024AD
FORD      YM2F12029AB
MAZDA      1E031810X
MAZDA      1E031810XA
MAZDA      1E041810X
MAZDA      1E0518100B
MAZDA      1F2018100
MAZDA      C20118100A
MAZDA      C20118100B
MAZDA      LF0118100
VOLVO      30735759
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10628 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.