Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10769E meat&doria

Cewka zapłonowa 10769E MEAT&DORIA

10769E Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
 

    Ocena:
numer części:

10769E

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 3
Jakość EQUIVALENT
dla numeru OE 12137619385

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10769E MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: BMW 1 (F20), 1 (F21), 1 (F40), 2 (F22, F87), 2 (F23), 2 (F45), 2 GRAN COUPE (F44), 2 GRAN TOURER (F46), 3 (F30, F80), 3 (F31), 3 (G20, G80, G28), 3 (G21 1.2-3.0H 09.13-
numery OEM:
BMW      12 13 8 647 463
BMW      12137619385
BMW      12138615991
BMW      12138643360
BMW      12138678438
BMW      761938505
BMW      864746301
MINI      12138643360
MINI      12138678438
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10769E MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.