Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10816 meat&doria

Cewka zapłonowa 10816 MEAT&DORIA

10816 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
194.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10816

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki owalny
Liczba otworów do mocowania 2
Cewka zapłonowa łącznie ze złączem do świecy
dla numeru OE A274 906 06 00
dla numeru OE A274 906 14 00

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10816 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: MERCEDES A (W176), B SPORTS TOURER (W246, W242), C (A205), C (C204), C (C205), C T-MODEL (S204), C T-MODEL (S205), C (W204), C (W205), CLA (C117) 1.6-2.0H 01.08-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      274 906 07 00
MERCEDES-BENZ      274 9060 600
MERCEDES-BENZ      274 9061 400
MERCEDES-BENZ      A 274 906 07 00
MERCEDES-BENZ      A274 9060 600
MERCEDES-BENZ      A274 9061 400
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10816 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.