Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Mitsubishi DELICA / SPACE GEAR 2.4 Napęd na wszystkie koła (PD4W) (1995.05-2000.05) 132km » 89068 meat&doria
wybrany samochód: 
Mitsubishi Delica / Space Gear 2.4 Napęd Na Wszystkie Koła (pd4w) (1995.05-2000.05) 132km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 89068 MEAT&DORIA

89068 Korpus przepustnicy MEAT&DORIA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

89068

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 89068 MEAT&DORIA

Przepustnica powietrza pasuje do: ABARTH 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C, GRANDE PUNTO, PUNTO, PUNTO EVO, ALFA ROMEO GIULIETTA, GIULIETTA/HATCHBACK, MITO, FIAT 500L 1.4/1.4CNG/1.4LPG 09.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55187316
ALFA ROMEO      71787581
ALFA ROMEO      71788073
ALFA ROMEO      71795321
ALFA ROMEO      77363462
ALFA ROMEO      77364549
ALFA ROMEO      77364949
ALFA ROMEO      77365394
FIAT      55187316
FIAT      71787581
FIAT      71788073
FIAT      71795321
FIAT      77363462
FIAT      77364549
FIAT      77364949
FIAT      77365394
LANCIA      55187316
LANCIA      71787581
LANCIA      71788073
LANCIA      71795321
LANCIA      77363462
LANCIA      77364549
LANCIA      77364949
LANCIA      77365394
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 89068 MEAT&DORIA w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.