Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Ford S-MAX (CJ, WA6) 2.0 TDCi (2015.01-2018.06) 150km » 89444 meat&doria
wybrany samochód: 
Ford S-max (cj, Wa6) 2.0 Tdci (2015.01-2018.06) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 89444 MEAT&DORIA

89444 Korpus przepustnicy MEAT&DORIA
888.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

89444

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]42
dla numeru OE161A07304R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 89444 MEAT&DORIA

Przepustnica powietrza pasuje do: NISSAN QASHQAI I, QASHQAI II, X-TRAIL III, RENAULT ESPACE V, FLUENCE, GRAND SCENIC III, GRAND SCENIC IV, KADJAR, KOLEOS II, MEGANE, MEGANE III 1.6D 04.11-
numery OEM:
RENAULT      161A04572R
RENAULT      161A07304R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 89444 MEAT&DORIA w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.