Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Audi A5 (F53, F5P) 2.0 TDI (2017.05-2020.02) 150km » 90891E meat&doria
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) 2.0 Tdi (2017.05-2020.02) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 90891E MEAT&DORIA

90891E Czujnik, prędkość obrotowa koła MEAT&DORIA
meat&doria 90891E
64.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90891E

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Ilość biegunów2
Długość przewodu [mm]1250
Długość całkowita [mm]1325
Rodzaj czujnikaaktywny czujnik
Głębokość zabudowy [mm]37
Podwoziedla pojazdów z zawieszeniem z systemem FlexRide
zastosowanie dla pojazdów do roku prod.201012
dla numeru OE12841556
JakośćEQUIVALENT

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 90891E MEAT&DORIA

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: OPEL INSIGNIA A, SAAB 9-5 2.0/2.0D/2.8 07.08-03.17
numery OEM:
OPEL      01239853
OPEL      012841556
OPEL      1239853
OPEL      12841556
SAAB      12841556
CHEVROLET      12841556
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 90891E MEAT&DORIA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.