Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 92839 meat&doria

Termostat układu chłodzenia 92839 MEAT&DORIA

92839 Termostat układu chłodzenia MEAT&DORIA
meat&doria 92839
92.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

92839

producent:

MEAT&DORIA

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 92839 MEAT&DORIA

Termostat cieczy chłodzącej (89°C) pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, V40, V60 I, V70 III, FORD C-MAX II, FIESTA VI, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, GALAXY II, GRAND C-MAX 1.6/1.6ALK 04.10-02.20

Termostat układu chłodzenia 92839 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Termostat układu chłodzenia 92839 producenta MEAT&DORIA

FORD

1692915, 1709827, 1767974, BM5G9K478AA, BM5G9K478AB

VOLVO

31339237, 31359806

numery OEM:
FORD      1692915
FORD      1709827
FORD      1767974
FORD      BM5G9K478AA
FORD      BM5G9K478AB
VOLVO      31339237
VOLVO      31359806
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 92839 MEAT&DORIA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.