Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dodge DURANGO (HB) 4.7 AWD (2003.11-2009.12) 234km » 17-0653 metelli cifam
wybrany samochód: 
Dodge Durango (hb) 4.7 Awd (2003.11-2009.12) 234km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0653 METELLI CIFAM

17-0653 Wał napędowy METELLI CIFAM
504.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0653

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]512
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Średnica 2 [mm]100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica 1 [mm]84,5
nr EAN8032747536520

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0653 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0653 FIAT STILO 1.8 16V 01-, 1.9JTD 02- LEWA
numery OEM:
FIAT      46307666
FIAT      46307900
zamienniki:
DS20194
brak
LPR

Zastosowanie Wał napędowy 17-0653 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0653 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.