Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0858 metelli cifam

Wał napędowy 17-0858 METELLI CIFAM

17-0858 Wał napędowy METELLI CIFAM
479.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0858

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 897
Średnica 2 [mm] 70,3
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 23
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 24
Średnica 1 [mm] 73
nr EAN 8032747051467

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0858 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0858 TOYOTA AYGO 1.4HDI 05-10/ PEUGEOT 107 1.4HDI 05-

Wał napędowy 17-0858 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Wał napędowy 17-0858 producenta METELLI CIFAM

CITROËN

3273JS

PEUGEOT

3273JS

TOYOTA

434100H020, 434100H020B

numery OEM:
CITROËN      3273.JS
PEUGEOT      3273.JS
TOYOTA      43410-0H020
TOYOTA      43410-0H020B

Zastosowanie Wał napędowy 17-0858 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0858 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.