Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco TRAKKER I AD380T38 (2007-2012) 379km » 17-0885 metelli cifam
wybrany samochód: 
Iveco Trakker I Ad380t38 (2007-2012) 379km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0885 METELLI CIFAM

17-0885 Wał napędowy METELLI CIFAM

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0885

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]905
Wymiar gwintuM10 x 1,5
Średnica 2 [mm]78,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Średnica 1 [mm]81
nr EAN8032747052464

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0885 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0885 FORD FOCUS II 1.4 80KM, 1.6 115KM 04- PRAWA
numery OEM:
FORD      1726946
FORD      3M513B436BAE
FORD      4M513B436JC
FORD      4M513B436JF
FORD      9M513B436BB

Zastosowanie Wał napędowy 17-0885 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0885 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.