Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1295 metelli cifam

Wał napędowy 17-1295 METELLI CIFAM

17-1295 Wał napędowy METELLI CIFAM
metelli cifam 17-1295
413.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1295

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 613,5
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Średnica 2 [mm] 66,8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 72,4
nr EAN 8032747257005

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1295 METELLI CIFAM

PËúOî FIAT P. PANDA 12- LE.

Wał napędowy 17-1295 ma zastosowanie do modeli samochodów

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Wał napędowy 17-1295 producenta METELLI CIFAM

LANCIA

51839649, 51902278, 51929897

FIAT

51839649, 51902278, 51929897

numery OEM:
FIAT      51839649
FIAT      51902278
FIAT      51929897
LANCIA      51839649
LANCIA      51902278
LANCIA      51929897
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 17-1295 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1295 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.