Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford MAVERICK 3.0 V6 24V FWD (2001.02-???) 197km » 17-1305 metelli cifam
wybrany samochód: 
Ford Maverick 3.0 V6 24v Fwd (2001.02-???) 197km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1305 METELLI CIFAM

17-1305 Wał napędowy METELLI CIFAM
681.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1305

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Długość [mm]752
Średnica 2 [mm]99,6
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica 1 [mm]90
nr EAN8032747257203

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1305 METELLI CIFAM

numery OEM:
AUDI      6R0 407 762K
SEAT      6R0 407 762K
VOLKSWAGEN      6Q0 407 272EA
VOLKSWAGEN      6R0 407 762K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 17-1305 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1305 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.