Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1308 metelli cifam

Wał napędowy 17-1308 METELLI CIFAM

17-1308 Wał napędowy METELLI CIFAM
609.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1308

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 45
Wymiar gwintu M33 x 1,5
Długość [mm] 806,8
Średnica 2 [mm] 96,9
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 41
Średnica 1 [mm] 105,9
nr EAN 8032747301449

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1308 METELLI CIFAM

PËúOî CITROEN JUMPER 2,2HDI LE. 806,8MM BOXER/DUCATO

Wał napędowy 17-1308 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wał napędowy 17-1308 producenta METELLI CIFAM

FIAT

1349788080, 71790991, 71790994

PEUGEOT

3272PG, 3272PH

numery OEM:
FIAT      1349788080
FIAT      71790991
FIAT      71790994
PEUGEOT      3272.PG
PEUGEOT      3272.PH
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 17-1308 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1308 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.