Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q3 (F3B) 40 TFSI quattro (2018.07-???) 190km » 17-1311 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi Q3 (f3b) 40 Tfsi Quattro (2018.07-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1311 METELLI CIFAM

17-1311 Wał napędowy METELLI CIFAM
712.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1311

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS45
Długość [mm]1144,4
Średnica 2 [mm]88,2
Wymiar gwintuM33 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.41
Średnica 1 [mm]98,2
nr EAN8032747301500

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1311 METELLI CIFAM

PËúOî CITROEN JUMPER 2,2HDI PR. 1144,4MM BOXER/DUCATO ABS 45Z
numery OEM:
FIAT      1349786080
PEUGEOT      3273.PJ
PEUGEOT      3273.PK
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 17-1311 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1311 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.