Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85003 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85003 NISSENS

85003 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85003
Wentylator, chłodzenie silnika 85003
85003
 

    Ocena:
numer części:

85003

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 84
Średnica [mm] 323
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286241237

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85003 NISSENS

Wentylator chłodnicy L (z obudową) pasuje do: CITROEN EVASION, JUMPY I; FIAT SCUDO, ULYSSE; LANCIA ZETA; PEUGEOT 806, EXPERT 1.6/1.8/2.0 06.94-12.06
numery OEM:
CITROËN      1253.45
CITROËN      1254.70
CITROËN      1308.J2
CITROËN      1475445080
CITROËN      1475594080
FIAT      1253.45
FIAT      1254.70
FIAT      1308.J2
FIAT      1475445080
FIAT      1475594080
LANCIA      1253.45
LANCIA      1254.70
LANCIA      1308.J2
LANCIA      1475445080
LANCIA      1475594080
PEUGEOT      1253.45
PEUGEOT      1254.70
PEUGEOT      1308.J2
PEUGEOT      1475445080
PEUGEOT      1475594080
zamienniki:
58585
brak
NRF

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85003 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85003

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.