Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo FL6 FL 610 (1985-1994) 200km » 850039 nissens
wybrany samochód: 
Volvo Fl6 Fl 610 (1985-1994) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy (z obudową) 850039 NISSENS

850039 Wentylator chłodnicy (z obudową)  NISSENS
nissens 850039
Wentylator chłodnicy (z obudową)  850039
850039
nissens 850039 Wentylator chłodnicy (z obudową)
Wentylator chłodnicy (z obudową)  850039 nissens
468.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

850039

producent:

NISSENS

Jednostkaszt.
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]216
Średnica [mm]461
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł oraz informacja uzupełniającaBez zintegrowanego regulatora
EAN5707286492660
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy (z obudową) 850039 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: HYUNDAI IX35, KIA SPORTAGE III 2.0D 08.09-12.16
numery OEM:
HYUNDAI      253802S000
KIA      253802S000
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator chłodnicy (z obudową) 850039 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.