Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Fiat DUCATO Autobus (250_) 160 Multijet 3,0 D (2006.10-???) 156km » 850096 nissens
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Autobus (250_) 160 Multijet 3,0 D (2006.10-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika 850096 NISSENS

850096 Wentylator chłodnicy silnika NISSENS

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

850096

producent:

NISSENS

Średnica 1 [mm]343
MateriałTworzywo sztuczne
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika 850096 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD C-MAX II, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, FOCUS III/KOMBI, GRAND C-MAX, KUGA II 1.5/1.5D/2.0D 02.11-02.20
numery OEM:
FORD USA      1842148
FORD USA      1918903
FORD USA      2094314
FORD USA      2402929
FORD USA      EJ738C607AE
FORD USA      EJ738C607AF
FORD USA      EJ738C607AG
FORD USA      EJ738C607EA

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika 850096 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.