Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Nissan CABSTAR (F22, H40) 2.5 TD (F22) (1982.10-1992.06) 80km » 85252 nissens
wybrany samochód: 
Nissan Cabstar (f22, H40) 2.5 Td (f22) (1982.10-1992.06) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85252 NISSENS

85252 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85252
240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85252

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]66
Średnica [mm]370
Liczba łopatek wentylatora8
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286243590

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85252 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO BE BOP, KANGOO EXPRESS, KANGOO II, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH 1.0-Electric 08.95-
numery OEM:
NISSAN      77 00 436 917
NISSAN      77 01 045 816
NISSAN      77 01 051 483
NISSAN      77 01 070 217
NISSAN      7701043943
NISSAN      7701043945
NISSAN      7701044183
NISSAN      7701051487
RENAULT      77 00 436 917
RENAULT      77 01 045 816
RENAULT      77 01 051 483
RENAULT      77 01 070 217
RENAULT      7701043943
RENAULT      7701043945
RENAULT      7701044183
RENAULT      7701051487

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85252 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.