Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85290 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85290 NISSENS

85290 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85290
Wentylator, chłodzenie silnika 85290
85290
nissens 85290 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85290 nissens
812.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85290

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 234
Średnica [mm] 457
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286243972

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85290 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), E T-MODEL (S210), E (VF210), E (W210), SLK (R170); CHRYSLER CROSSFIRE 2.0-3.2 12.96-12.08
numery OEM:
CHRYSLER      5099194AA
CHRYSLER      5101095AA
CHRYSLER      5101095AB
CHRYSLER      68017820AA
MERCEDES-BENZ      0005401688
MERCEDES-BENZ      0015400188
MERCEDES-BENZ      2025054055
MERCEDES-BENZ      A0005401688
MERCEDES-BENZ      A0015400188
MERCEDES-BENZ      A2025054055
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85290 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85290

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.