Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85330 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85330 NISSENS

85330 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85330
Wentylator, chłodzenie silnika 85330
85330
nissens 85330 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85330 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85330 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85330 nissens
245.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85330

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 96
Średnica [mm] 338
Liczba łopatek wentylatora 5
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286244177

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85330 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: TOYOTA COROLLA 1.4-2.0D 05.92-10.01
numery OEM:
TOYOTA      16361-11020
TOYOTA      1636102050
TOYOTA      1636102100
TOYOTA      16363-74020
TOYOTA      1636302040
TOYOTA      1636302090
TOYOTA      1636374290
TOYOTA      1636374330
TOYOTA      16711-02140
TOYOTA      16711-15271
TOYOTA      1671102050
TOYOTA      1671102051
TOYOTA      1671115270
GEO      16361-11020
GEO      1636102050
GEO      1636102100
GEO      16363-74020
GEO      1636302040
GEO      1636302090
GEO      1636374290
GEO      1636374330
GEO      16711-02140
GEO      16711-15271
GEO      1671102050
GEO      1671102051
GEO      1671115270

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85330 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85330

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.