Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel VECTRA B (J96) 2.2 DTI 16V (F19) (2000.09-2002.04) 125km » 85404 nissens
wybrany samochód: 
Opel Vectra B (j96) 2.2 Dti 16v (f19) (2000.09-2002.04) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85404 NISSENS

85404 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85404
Wentylator, chłodzenie silnika 85404
85404
nissens 85404 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85404 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85404 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85404 nissens
390.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85404

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]130
Średnica [mm]320
Liczba łopatek wentylatora11
Napięcie [V]12
Ilość biegunów4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286244849

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85404 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: SAAB 9000, 9-3 2.0/2.2D/2.3 12.85-08.03
numery OEM:
SAAB      47 59 585
SAAB      47 59 593
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85404 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.