Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85543 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85543 NISSENS

85543 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85543
Wentylator, chłodzenie silnika 85543
85543
nissens 85543 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85543 nissens
188.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85543

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 216
Średnica [mm] 340
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286246119

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85543 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI 1.0-2.3 10.94-05.15
numery OEM:
SEAT      6H0959455
SEAT      6N0959455L
SEAT      6Q0959455H
SEAT      6Q0959455Q
SEAT      6QD959455
SEAT      6X0.959.455 C
SEAT      6X0959455
SKODA      6H0959455
SKODA      6N0959455L
SKODA      6Q0959455H
SKODA      6Q0959455Q
SKODA      6QD959455
SKODA      6X0.959.455 C
SKODA      6X0959455
VOLKSWAGEN      6H0959455
VOLKSWAGEN      6N0959455L
VOLKSWAGEN      6Q0959455H
VOLKSWAGEN      6Q0959455Q
VOLKSWAGEN      6QD959455
VOLKSWAGEN      6X0.959.455 C
VOLKSWAGEN      6X0959455

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85543 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85543

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.