Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85678 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85678 NISSENS

85678 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85678
Wentylator, chłodzenie silnika 85678
85678
nissens 85678 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85678 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85678 nissens
476.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85678

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 228
Średnica [mm] 363
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
nr EAN 5707286353022

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85678 NISSENS

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI A1, A3, TT; SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI; VW BEETLE, CADDY ALLTRACK 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0959455CQ
AUDI      1K0959455FE
SEAT      1K0959455CQ
SEAT      1K0959455FE
SKODA      1K0959455CQ
SKODA      1K0959455FE
VOLKSWAGEN      1K0959455CQ
VOLKSWAGEN      1K0959455DL
VOLKSWAGEN      1K0959455DT
VOLKSWAGEN      1K0959455FE
VOLKSWAGEN      1K0959455FJ
VOLKSWAGEN      1K0959455FQ
VOLKSWAGEN      1K0959455FR
VOLKSWAGEN      1K0959455N
VOLKSWAGEN      1KM959455B
VOLKSWAGEN      1KM959455C
VOLKSWAGEN      1KM959455G
VOLKSWAGEN      3C0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85678 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85678

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.