Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85684 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85684 NISSENS

85684 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85684
Wentylator, chłodzenie silnika 85684
85684
nissens 85684 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85684 nissens
178.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85684

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 96
Średnica [mm] 290
Liczba łopatek wentylatora 9
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286355163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85684 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II 1.0-2.3 10.94-05.15
numery OEM:
AUDI      1C0959455C
AUDI      1J0.959.455 M
AUDI      1J0959455K
AUDI      1J0959455L
AUDI      6Q0959455L
AUDI      6QD959455C
SEAT      1C0959455C
SEAT      1J0.959.455 M
SEAT      1J0959455K
SEAT      1J0959455L
SEAT      6Q0959455L
SEAT      6QD959455C
SKODA      1C0959455C
SKODA      1J0.959.455 M
SKODA      1J0959455K
SKODA      1J0959455L
SKODA      6Q0959455L
SKODA      6QD959455C
VOLKSWAGEN      1C0959455C
VOLKSWAGEN      1J0.959.455 M
VOLKSWAGEN      1J0959455K
VOLKSWAGEN      1J0959455L
VOLKSWAGEN      6Q0959455L
VOLKSWAGEN      6QD959455C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85684 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85684

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.