Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A5 kabriolet (8F7) 2.0 TFSI quattro (2013.05-2016.05) 224km » 85691 nissens
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 2.0 Tfsi Quattro (2013.05-2016.05) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85691 NISSENS

85691 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85691
179.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85691

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]246
Średnica [mm]278
Liczba łopatek wentylatora8
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286376298

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85691 NISSENS

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C4, A6 C5, A8 D2, CABRIOLET B3, FORD GALAXY I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5, SHARAN 1.6-4.2 03.94-03.10
numery OEM:
AUDI      1J0973852
AUDI      357972742E
AUDI      4B3959455
AUDI      4B3959455A
AUDI      4B3959455B
AUDI      8D0959455B
AUDI      8D0959455L
AUDI      8D0959455M
AUDI      8G0959455
VOLKSWAGEN      1J0973852
VOLKSWAGEN      357972742E
VOLKSWAGEN      4B3959455
VOLKSWAGEN      4B3959455A
VOLKSWAGEN      4B3959455B
VOLKSWAGEN      8D0959455B
VOLKSWAGEN      8D0959455L
VOLKSWAGEN      8D0959455M
VOLKSWAGEN      8G0959455

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85691 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.