Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85693 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85693 NISSENS

85693 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85693
Wentylator, chłodzenie silnika 85693
85693
nissens 85693 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85693 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85693 nissens
355.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85693

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 102
Średnica [mm] 385
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286376311

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85693 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CITROEN NEMO, NEMO/MINIVAN; FIAT FIORINO, FIORINO/MINIVAN, QUBO; PEUGEOT BIPPER, BIPPER TEPEE 1.3D-1.4D 11.07-
numery OEM:
CITROËN      1253Q9
CITROËN      1253R3
CITROËN      1616307580
CITROËN      51780703
CITROËN      52017914
FIAT      1253Q9
FIAT      1253R3
FIAT      1616307580
FIAT      51780703
FIAT      52017914
FIAT      52119665
PEUGEOT      1253Q9
PEUGEOT      1253R3
PEUGEOT      1616307580
PEUGEOT      51780703
PEUGEOT      52017914

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85693 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85693

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.