Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03) 1.6 (E75) (2006.01-2010.05) 105km » 85697 nissens
wybrany samochód: 
Opel Meriva A Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (x03) 1.6 (e75) (2006.01-2010.05) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85697 NISSENS

85697 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85697
Wentylator, chłodzenie silnika 85697
85697
nissens 85697 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85697 nissens
569.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85697

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]240
Średnica [mm]386
Liczba łopatek wentylatora9
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym regulatorem
nr EAN5707286376359

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85697 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FOCUS II, FOCUS II/KOMBI 1.6/1.6LPG/2.0D 07.04-09.12
numery OEM:
FORD      1331927
FORD      1336659
FORD      1344539
FORD      3M518C607EA
FORD      3M518C607EB
FORD      3M518C607EC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85697 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.