Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Alfa Romeo 155 (167_) 2.0 16V Turbo Q4 (167.A2B, 167.A2C, 167.A2E) (1992.03-1997.12) 190km » 85720 nissens
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 155 (167_) 2.0 16v Turbo Q4 (167.a2b, 167.a2c, 167.a2e) (1992.03-1997.12) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85720 NISSENS

85720 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85720
Wentylator, chłodzenie silnika 85720
85720
nissens 85720 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85720 nissens
240.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85720

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]198
Średnica [mm]307
Liczba łopatek wentylatora11
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286376571

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85720 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, PASSAT B3/B4, POLO III CLASSIC, POLO/KOMBI 1.0-2.9 08.88-01.04
numery OEM:
SEAT      100959455K
SEAT      100959455L
SEAT      357959455H
SEAT      357959455J
SEAT      357959455K
SEAT      357959455L
SEAT      6K0959455
SEAT      6K0959455F
VOLKSWAGEN      100959455K
VOLKSWAGEN      100959455L
VOLKSWAGEN      357959455H
VOLKSWAGEN      357959455J
VOLKSWAGEN      357959455K
VOLKSWAGEN      357959455L
VOLKSWAGEN      6K0959455
VOLKSWAGEN      6K0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85720 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.