Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ford RANGER (ER, EQ, R_) 2.5 TD 4x4 (2002.04-2006.06) 84km » 85752 nissens
wybrany samochód: 
Ford Ranger (er, Eq, R_) 2.5 Td 4x4 (2002.04-2006.06) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85752 NISSENS

85752 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85752
Wentylator, chłodzenie silnika 85752
85752
nissens 85752 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85752 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85752 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85752 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85752 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85752 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85752 nissens
283.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85752

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]336
Średnica [mm]345
Liczba łopatek wentylatora8
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286388710

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85752 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD B-MAX, ECOSPORT, FIESTA, FIESTA VI 1.25-1.6D 06.08-
numery OEM:
FORD      1525898
FORD      1541279
FORD      1557574
FORD      1813907
FORD      1836513
FORD      1843148
FORD      2127116
FORD      8V518C607ED
FORD      8V518C607EE
FORD      8V518C607EF
FORD      8V518C607EG
FORD      8V518C607EH
FORD      8V518C607EJ
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85752 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.