Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Alfa Romeo 147 (937_) 1.9 JTD (937AXD1A, 937BXD1A) (2000.10-2002.08) 110km » 85838 nissens
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 147 (937_) 1.9 Jtd (937axd1a, 937bxd1a) (2000.10-2002.08) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85838 NISSENS

85838 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85838
160.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85838

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]204
Średnica [mm]385
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286395541

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85838 NISSENS

Wentylator chłodnicy L pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF II, GOLF III, GOLF IV, PASSAT B3/B4, POLO 1.4-2.0 10.86-12.02
numery OEM:
SEAT      191959455AF
SEAT      1H0.959.455 D
SEAT      1H0959455B
SEAT      1H0959455E
VOLKSWAGEN      191959455AF
VOLKSWAGEN      1H0.959.455 D
VOLKSWAGEN      1H0959455B
VOLKSWAGEN      1H0959455E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85838 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.