Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85991 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85991 NISSENS

85991 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85991
Wentylator, chłodzenie silnika 85991
85991
nissens 85991 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85991 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85991 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85991 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85991 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85991 nissens
295.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85991

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 288
Średnica [mm] 345
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286453630

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85991 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: DS DS 3; CITROEN C2, C2 ENTERPRISE, C3 AIRCROSS II, C3 I, C3 II, C3 III, C3 PLURIEL, C4 CACTUS, C-ELYSEE, DS3; MITSUBISHI ASX 1.0-1.6LPG 02.02-
numery OEM:
CITROËN      1253H6
CITROËN      1253P8
CITROËN      9675280980
CITROËN      9812028580
OPEL      3641927
PEUGEOT      1253H6
PEUGEOT      1253P8
PEUGEOT      9675280980
PEUGEOT      9812028580
VAUXHALL      3641927
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85991 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.