Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP-10050 optimal

Klocki hamulcowe - komplet BP-10050 OPTIMAL

BP-10050 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-10050
132.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21576, 21577

numer części:

BP-10050

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Grubość [mm] 20,5
Szerokość [mm] 64,9
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy ATE-TEVES
Długość [mm] 156,3
nr EAN 4058787122565

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-10050 OPTIMAL

Klocki hamulcowe - komplet BP-10050 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Klocki hamulcowe - komplet BP-10050 producenta OPTIMAL

MERCEDES-BENZ

0024203920, 0024209920, 0044205520, 9014210410, 9014210510, 9014210610, A0024203920, A0024209920, A0044205520, A9014210410, A9014210510, A9014210610

VOLKSWAGEN

2D0698151

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0024203920
MERCEDES-BENZ      0024209920
MERCEDES-BENZ      0044205520
MERCEDES-BENZ      9014210410
MERCEDES-BENZ      9014210510
MERCEDES-BENZ      9014210610
MERCEDES-BENZ      A0024203920
MERCEDES-BENZ      A0024209920
MERCEDES-BENZ      A0044205520
MERCEDES-BENZ      A9014210410
MERCEDES-BENZ      A9014210510
MERCEDES-BENZ      A9014210610
VOLKSWAGEN      2D0698151
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-10050 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.