Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP-12624 optimal

Klocki hamulcowe - komplet BP-12624 OPTIMAL

BP-12624 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-12624
101.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

25757, 25758, 25759

numer części:

BP-12624

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Grubość [mm] 17,4
Wysokość [mm] 59,8
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowy Mando
Długość [mm] 132,85
nr EAN 4058787129595

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-12624 OPTIMAL

Klocki hamulcowe - komplet BP-12624 ma zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE Klocki hamulcowe - komplet BP-12624 producenta OPTIMAL

HYUNDAI

581012VA00, 581012VA50, 581012VA60, 58101A6A02, 58101A6A03, 58101G4A05, 581013XA00, 58101A6A00, 58101A6A01

KIA

581012VA00, 581012VA50, 58101A6A02, 58101A6A03, 58101A7A00, 58101G2A10, 581011UA00, 58101A4A11, 58101A6A00, 58101A6A01

numery OEM:
HYUNDAI      58101-2VA00
HYUNDAI      58101-2VA50
HYUNDAI      58101-2VA60
HYUNDAI      58101-A6A02
HYUNDAI      58101-A6A03
HYUNDAI      58101-G4A05
HYUNDAI      581013XA00
HYUNDAI      58101A6A00
HYUNDAI      58101A6A01
KIA      58101-2VA00
KIA      58101-2VA50
KIA      58101-A6A02
KIA      58101-A6A03
KIA      58101-A7A00
KIA      58101-G2A10
KIA      581011UA00
KIA      58101A4A11
KIA      58101A6A00
KIA      58101A6A01
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-12624 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.