Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F7-8004 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F7-8004 OPTIMAL

291.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:4 szt. wysyłka Środa
:4 szt. wysyłka Czwartek
:2 szt. wysyłka Sobota

    Ocena:
numer części:

F7-8004

dostawca:

OPTIMAL

Szerokość [mm] 52
Parametr 4PK+5PK
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 143
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
Ilość żeber 2 4
Ilość żeber 1 3
nr EAN 4058787292718

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F7-8004 OPTIMAL

Koło pasowe, wał korbowy F7-8004 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy F7-8004 producenta OPTIMAL

AUDI

028105243Q

VOLKSWAGEN

028105243Q

numery OEM:
AUDI      028105243Q
VOLKSWAGEN      028105243Q
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F7-8004 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.