Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi 90 B2 (813, 814, 853) 2.2 E quattro (1985.08-1987.03) 120km » F7-8008 optimal
wybrany samochód: 
Audi 90 B2 (813, 814, 853) 2.2 E Quattro (1985.08-1987.03) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F7-8008 OPTIMAL

295.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Środa
:1 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numer części:

F7-8008

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]47
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]30
średnica zewnętrzna [mm]143
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającadla wału korbowego
Ilość żeber5
nr EAN4058787292756
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F7-8008 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      038105243
AUDI      038105243K
SEAT      038105243
SEAT      038105243K
SKODA      038105243
SKODA      038105243K
VOLKSWAGEN      038105243
VOLKSWAGEN      038105243K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F7-8008 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.