Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_) 2544 LS (2001.03-2003.08) 102km » F7-8021 optimal
wybrany samochód: 
Renault Scénic I Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (ja0/1_, Fa0_) 2544 Ls (2001.03-2003.08) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F7-8021 OPTIMAL

544.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:8 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

F7-8021

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: w przygotowaniu
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]34,2
średnica zewnętrzna [mm]216
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Średnica zewnętrzna 1 [mm]152,6
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32
Wysokość [mm]78,3
Ilość żeber5
nr EAN4058787300987
Status produktu: w przygotowaniu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F7-8021 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6110300303
MERCEDES-BENZ      6110301703
MERCEDES-BENZ      6120300003
MERCEDES-BENZ      A6110300303
MERCEDES-BENZ      A6110301703
MERCEDES-BENZ      A6120300003
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F7-8021 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.