Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 27401 original imperium

Osłona, wał napędowy 27401 ORIGINAL IMPERIUM

27401 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
11.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27401

Masa [g] 65
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Wysokość [mm] 80
Średnica 1 [mm] 20
Średnica 2 [mm] 68
nr EAN 8033989080178

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27401 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 20/68) (dł.80) (kpl.) pasuje do: FIAT 127, FIORINO, PANDA, PANDA/HATCHBACK, REGATA, RITMO, UNO; LANCIA A 112, DELTA I, PRISMA, Y10 0.65-1.9D 06.71-06.06
numery OEM:
ALFA ROMEO      5966569
ALFA ROMEO      5987092
ALFA ROMEO      7679375
AUDI      SE127141537A
CITROËN      329304
FIAT      5966569
FIAT      5987092
FIAT      7679375
LANCIA      5966569
LANCIA      5987092
LANCIA      7679375
PEUGEOT      329304
SEAT      SE127141537A
SKODA      SE127141537A
VOLKSWAGEN      SE127141537A

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27401 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27401 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.