Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Jaguar X-TYPE I Kombi (X400) 2.2 D (2005.10-2009.12) 155km » 27643/TE original imperium
wybrany samochód: 
Jaguar X-type I Kombi (x400) 2.2 D (2005.10-2009.12) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 27643/TE ORIGINAL IMPERIUM

27643/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27643/TE

Status produktu: Normalny
MateriałTermoplast
Wysokość [mm]87
Masa [g]56
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]22
Średnica 2 [mm]78
nr EAN8048628581411

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27643/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 22/78) (dł.87) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, FIAT BRAVA, BRAVO I, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, MAREA, MULTIPLA, PALIO, PUNTO, SIENA, STRADA, UNO 1.0-2.0 10.84-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46307060
ALFA ROMEO      46307067
FIAT      46307060
FIAT      46307067
LANCIA      46307060
LANCIA      46307067
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27643/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27643/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.