Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Ford SCORPIO I (GAE, GGE) 2.0 i (1992.02-1994.09) 115km » 30910 original imperium
wybrany samochód: 
Ford Scorpio I (gae, Gge) 2.0 I (1992.02-1994.09) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 30910 ORIGINAL IMPERIUM

30910 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30910

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Masa [g]79
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
MateriałGuma
Średnica 1 [mm]26,18
Średnica 2 [mm]68,92
nr EAN8033989111599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30910 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 27/62) (dł.88) (kpl.) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C1 II, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PICASSO, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C-ELYSEE 1.0-2.0 04.96-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46308544
CITROËN      328793
FIAT      46308544
LANCIA      46308544
PEUGEOT      328793
RENAULT      7701209613

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30910 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30910 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.