Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel KADETT E liftback (T85) 1.6 S (C08, D08, C48, D48) (1984.09-1986.08) 90km » 31478/TE original imperium
wybrany samochód: 
Opel Kadett E Liftback (t85) 1.6 S (c08, D08, C48, D48) (1984.09-1986.08) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 31478/TE ORIGINAL IMPERIUM

31478/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
31.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:3 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

31478/TE

Status produktu: na żądanie
MateriałTermoplast
Wysokość [mm]116
Masa [g]71
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]27,5
Średnica 2 [mm]84
nr EAN8048658581719
Status produktu: na żądanie

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 31478/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 27,5/84) (dł.116) pasuje do: MAZDA RX-8, OPEL ASTRA G, ZAFIRA A 1.3/2.0/2.2D 09.01-06.12
numery OEM:
MAZDA      MA0222530
OPEL      1603219
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 31478/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 31478/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.