Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Peugeot 309 I (10C, 10A) 1.9 GTI (1986.10-1989.07) 128km » 32856/TE original imperium
wybrany samochód: 
Peugeot 309 I (10c, 10a) 1.9 Gti (1986.10-1989.07) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 32856/TE ORIGINAL IMPERIUM

32856/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

32856/TE

Status produktu: na żądanie
MateriałTermoplast
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wysokość [mm]91
Masa [g]55
Strona zabudowyOś przednia
Średnica 1 [mm]33,5
Średnica 2 [mm]63,5
nr EAN8048687582008

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 32856/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 33,5/63,5) (dł.91) pasuje do: CITROEN C3 II, C4, C4 I, DS3 1.1-1.6D 11.04-09.16
numery OEM:
CITROËN      3287C2
PEUGEOT      3287C2
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 32856/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 32856/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.