Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Volkswagen JETTA II (19E, 1G2, 165) 1.6 TD (1990.01-1991.10) 60km » 35252 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen Jetta Ii (19e, 1g2, 165) 1.6 Td (1990.01-1991.10) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 35252 ORIGINAL IMPERIUM

35252 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

35252

Status produktu: Normalny
Masa [g]94
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
MateriałGuma
Wysokość [mm]69
Średnica 1 [mm]25
Średnica 2 [mm]57
nr EAN8033989126487

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 35252 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 25/57) (dł.69) (kpl.) pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, 159, BMW 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53) 1.9D-5.4 03.94-11.11
numery OEM:
ALFA ROMEO      46307475
BMW      33211229213
BMW      33211229217
FIAT      46307475
LANCIA      46307475

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 35252 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 35252 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.