Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Citroën BERLINGO MULTISPACE (B9) 1.6 HDi 110 (2010.07-???) 112km » 35524 original imperium
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Multispace (b9) 1.6 Hdi 110 (2010.07-???) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 35524 ORIGINAL IMPERIUM

35524 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

35524

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wymagana ilość1
Masa [g]117
Wysokość [mm]100
Średnica 1 [mm]25
Średnica 2 [mm]70
nr EAN8033989128214

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 35524 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 25/70) (dł.100) (kpl.) pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT V, ESCORT VI, MONDEO I, MONDEO II 1.6-2.5 01.93-09.00
numery OEM:
FORD      1023223
FORD      1073847
FORD      1073949
FORD      6672258
FORD      96BG3L537AB
FORD      98BX4A084FA

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 35524 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 35524 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.