Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Toyota STARLET Kombi (KP6_) 1.2 (KP62_, KP62R) (1979.10-1982.07) 53km » 36926/N original imperium
wybrany samochód: 
Toyota Starlet Kombi (kp6_) 1.2 (kp62_, Kp62r) (1979.10-1982.07) 53km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36926/N ORIGINAL IMPERIUM

36926/N Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36926/N

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Masa [g]134
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
MateriałGuma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska kulkowego
nr EAN8033989235479

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36926/N ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II, RENAULT LAGUNA II, LOGAN I, LOGAN/STEPWAY II, THALIA III 1.2-2.0 03.01-
numery OEM:
RENAULT      6001550339
RENAULT      7701473830
RENAULT      8200017057
DACIA      6001550339
DACIA      8200017057
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36926/N ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36926/N ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.