Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel OMEGA A (V87) 1.8 (F19, M19, N19) (1987.09-1994.03) 88km » 71514 original imperium
wybrany samochód: 
Opel Omega A (v87) 1.8 (f19, M19, N19) (1987.09-1994.03) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 71514 ORIGINAL IMPERIUM

71514 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

71514

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wysokość [mm]96
Masa [g]155
Strona zabudowyOś przednia
Średnica 1 [mm]28,5
Średnica 2 [mm]80
nr EAN8033989226552

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 71514 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 28,5/80) (dł.96) pasuje do: INFINITI QX50 II, NISSAN MURANO II, QASHQAI I, QASHQAI II, X-TRAIL, X-TRAIL II, X-TRAIL III, RENAULT KOLEOS I 1.6D-3.0D 11.04-
numery OEM:
NISSAN      C97417Y010
NISSAN      C97DAJG72B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 71514 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 71514 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.