Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Opel ZAFIRA TOURER C (P12) 1.8 (75) (2011.10-???) 115km » 90006 original imperium
wybrany samochód: 
Opel Zafira Tourer C (p12) 1.8 (75) (2011.10-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90006 ORIGINAL IMPERIUM

90006 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
190.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90006

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]420
nr EAN8040230497432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90006 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (100°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5; SEAT EXEO, EXEO ST; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-3.2 01.95-09.10
numery OEM:
AUDI      06B121111D
AUDI      06B121111G
AUDI      06B121111K
SEAT      06B121111D
SEAT      06B121111G
SEAT      06B121111K
SKODA      06B121111D
SKODA      06B121111G
SKODA      06B121111K
VOLKSWAGEN      06B121111D
VOLKSWAGEN      06B121111G
VOLKSWAGEN      06B121111K

Zastosowanie Korpus termostatu 90006 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.