Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90006 original imperium

Korpus termostatu 90006 ORIGINAL IMPERIUM

90006 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
186.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90006

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Masa [g] 420
nr EAN 8040230497432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90006 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (100°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5; SEAT EXEO, EXEO ST; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-3.2 01.95-09.10

Korpus termostatu 90006 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Korpus termostatu 90006 producenta ORIGINAL IMPERIUM

AUDI

06B121111D, 06B121111G, 06B121111K

VOLKSWAGEN

06B121111D, 06B121111G, 06B121111K

numery OEM:
AUDI      06B121111D
AUDI      06B121111G
AUDI      06B121111K
SEAT      06B121111D
SEAT      06B121111G
SEAT      06B121111K
SKODA      06B121111D
SKODA      06B121111G
SKODA      06B121111K
VOLKSWAGEN      06B121111D
VOLKSWAGEN      06B121111G
VOLKSWAGEN      06B121111K

Zastosowanie Korpus termostatu 90006 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.