Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90124 original imperium

Korpus termostatu 90124 ORIGINAL IMPERIUM

90124 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
87.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

90124

Materiał Tworzywo sztuczne
Masa [g] 354
Materiał Odlew aluminiowy
Ilość połączeń 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
nr EAN 8040256497690

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90124 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu pasuje do: CITROEN C5 II, C5 III, C6, C8, C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE, FIAT ULYSSE, FORD GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO IV, S-MAX, JAGUAR XF I 2.0LPG/2.2D 08.02-

Korpus termostatu 90124 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

Numery OE Korpus termostatu 90124 producenta ORIGINAL IMPERIUM

PEUGEOT

1336Z4

LAND ROVER

LR001312

CITROËN

1336Z4

FORD

1427919, 6G9Q8A586AA

LANCIA

9657182080

FIAT

9657182080

JAGUAR

C2S44028

numery OEM:
ALFA ROMEO      9657182080
CITROËN      1336Z4
FIAT      9657182080
FORD      1427919
FORD      6G9Q8A586AA
JAGUAR      C2S44028
LANCIA      9657182080
MITSUBISHI      MN982198
PEUGEOT      1336Z4
LAND ROVER      LR001312

Zastosowanie Korpus termostatu 90124 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.