Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90165 original imperium

Korpus termostatu 90165 ORIGINAL IMPERIUM

90165 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
80.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90165

dla numeru OE 1106000Q0C
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Masa [g] 219
nr EAN 8040258497711

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90165 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu pasuje do: MERCEDES A (V177), A (W177), B SPORTS TOURER (W247), CLA (C118), CLA SHOOTING BRAKE (X118), GLA (H247), GLB (X247), X (470), DACIA DUSTER, LOGAN II 1.0-2.5D 12.97-
numery OEM:
NISSAN      1106000Q0C
NISSAN      1106000Q0E
NISSAN      1106000QAL
RENAULT      8200380898
RENAULT      8200656419
RENAULT      8200656420
RENAULT      8200699392
RENAULT      8200703139
RENAULT      8200801570
RENAULT      8200801571
RENAULT      8200907229
RENAULT      8200907234
zamienniki:

Zastosowanie Korpus termostatu 90165 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.